7 טעויות שעושים מנהלים בכירים בחיפוש עבודה


"מה שאתה לומד אחרי שאתה יודע הכל, זה מה שקובע" - ג'ון וודן


מאמר מאת ענת כנען

מכירים אותם.ן את המנכ״לים והסמנכ״לים המצליחים.ות שנמצאים.ות זמן רב בתפקיד ומגיעים לשלב שמיצו אותו? אלו שלא יודעים מה הם רוצים הלאה בקריירה? יש כמובן כאלו שיודעים, אך לא ברור להם איך עושים את זה. הם לא חיפשו תפקיד שנים, תמיד ״צדו אותם״. אז עכשיו, במעמדם הם יעסקו ביצירת קורות חיים? קורות חיים בעברית? אנגלית? וכשמצאו משרה אטרקטיבית, הם רגילים לראיין ולא שיראיינו אותם ולא פשוט להחליף כסאות.

לכן חשוב להכיר את 7 הטעויות שעושים מנהלים בכירים במהלך חיפוש המשרה הבאה.

 

1. הסתמכות על רשת קשרים בלבד

מנהלים בכירים רבים נוטים לחשוב כי הניסיון והקשרים שלהם מספיקים כדי למצוא משרה חדשה, אך הם טועים. שוק העבודה השתנה, חשוב להשקיע כיום גם בחיפוש המשרה באופן פרואקטיבי ובהתמודדות מיטבית עם תהליכי הגיוס. נטוורקינג זה חשוב אפילו חשוב מאוד אך לא מספיק. אתן דוגמה מנכ"ל שליוויתי וניסה לוותר על פנייה לחברות השמה והד האנטרים, על פעילות ברשתות וציפה שהמשרה "תגיע". כשהבין שלא מספיק הזדמנויות "מגיעות אליו" החליט להרחיב את מעגל החיפוש ולמרבה הפלא מהר מאוד החלו להגיע הצעות רלוונטיות והמשרה הנחשקת הגיעה גם היא.

 

פרק שיעניין אותך:   המדריך להצלחה ב-90 הימים הראשונים בתפקיד


2. זלזול בתהליך גיוס

יש בכירים שאינם מבינים את חשיבות ההכנה לתהליך חיפוש המשרה ומבחינתם הם מספיק מנוסים ו"יהיה בסדר". כיון שתהליכי הגיוס הפכו מורכבים יותר, נדרש כיום להשקיע בהם משאבי זמן ומשאבים נוספים. החל מיצירת קורות חיים מותאמים ואיכותיים ומכתב מקדים אטרקטיבי – המהווים כלי שיווק אישי ומקצועי. הכנה לפני ראיון העבודה: הכוללת סימולציות ראיונות והתמודדות עם שאלות מאתגרות. ניתן לתרגל עם חברים שסומכים עליהם או עם אנשי מקצוע ופנייה לייעוץ קריירה. לדוגמה סמנכ"לית שליוויתי, שהגיעה אלי אחרי תקופת חיפוש ארוכה בה פנתה למשרות ובחלק מהמקרים אף עברה מספר ראיונות אך לא צלחה את השלב הסופי. לא ביקשה משובים ולא ידעה מדוע לא עברה. כשהגיעה הבינה שיש צורך לשנות את הגישה כדי לשפר את התוצאות. יחד עשינו תחקיר והפקת לקחים, בהתאם שדרגנו את קו"ח, פרופיל הלינקדאין ועשינו הכנה לראיונות. בסיומם שידרה בטחון ועברה אותם בהצלחה. בסוף בחרה מתשובות ה"כן" שקיבלה את המשרה שהעדיפה.


פרק שיעניין אותך:   השאלות המאתגרות בראיון עבודה ואיך לשרוד אותן

 

3. חוסר גמישות

חלק מהמנהלים מחפשים רק משרות המתאימות בדיוק לניסיון ולכישורים שלהם ולא מוכנים להביט על משהו מעט שונה. גישה זו מגבילה את האפשרויות העומדות בפניהם. כששוק העבודה דינמי ומשתנה באופן תדיר, יש יתרון ליציאה מאזור הנוחות, כדי לפתוח אלטרנטיבות נוספות, לתפקידים חדשים, למידת דברים חדשים ורכישת מיומנויות נוספות. דוגמה מנהל שהגיע אלי "נעול" על משרה דומה לזו שעשה. לא מצא משרות דומות והחיפוש הפך ארוך ומייגע ואז הגיע אלי. התעמקנו במיפוי החוזקות, הכישורים וההישגים שלו, בתשוקות שלו ובמינוף למשרה שמעיינת אותו ויבצע אותה טוב. החל קצת להתגמש, רכש ידע, התעמק בנושאים נוספים שמעניינים אותו ורשת האפשרויות התרחבה. במקביל אלטרנטיבות נפתחו והגיע למשרה מרתקת שקודם לא חשב להתמודד אליה.


פרק שיעניין אותך:   הדרך להתאהב בעבודה שלך

 

4. חוסר מודעות למצב שוק העבודה

מנהלים בכירים רבים אינם מעודכנים במגמות האחרונות בעולם העבודה החדש ובדרישות המעסיקים. חשוב לעשות בנצ'מארק, לחקור את השוק ולהבין מה מחפשים המעסיקים ומה העדפות הדירקטוריונים. ניתן לעשות זאת באמצעות קריאת מאמרים, שימוש בכלי AI, השתתפות בכנסים ויצירת קשר עם אנשי מקצוע, מנהלים בתחום, אנשי משאבי אנוש, חברי דירקטוריון. יתכן שיש צורך לפתח מיומנויות חדשות כדי להשאר רלוונטיים וככל שמקדימים ליישם זאת - מרוויחים. לדוגמה יש לי חברה מנכ"לית שקיימנו שיחה על המגמות בשוק העבודה ושיתפתי אותה בתכני הרצאה שהכנתי. היא התלהבה והתעמקה בנושא והדבר הוביל לשינוי צורת החשיבה לגבי המשרות בשוק. כשהחלה לחפש את התפקיד הבא ידעה איך להתאימו לשוק העבודה המשתנה, נעזרה בכלי בינה מלאכותית ושיקפה זאת במהלך הראיונות המוצלחים שלה.


להורדה חינם, חוברת עבודה: לגלות את הייעוד שלך IKIGAI

 

5. היעדר מיתוג אישי

רוב הבכירים אינם משקיעים במיתוג אישי מקצועי, מבחינתם זה בזבוז זמן מיותר. יש חשיבות רבה לבניית פרופיל מקצועי מעודכן וייחודי, ברשתות החברתיות, באתר אישי ובפלטפורמות מקצועיות. מיתוג אישי משדר מקצועיות, מבטא פרסונליזציה ומבדל. ראו למשל את האמנית היפנית קוסמה שמינפה את האובססיה שלה לנקודות ורשתות לאמנות ייחודית לה ויצרה מיתוג מבדל. תערוכות שלה מתקיימות ברחבי העולם וזאת כי השכילה ליצור מיתוג אישי ומיוחד.


פרק שיעניין אותך:   הלם קרב ניהולי - טראומות ניהוליות והדרך לשגשג אחריהן

 

6. פגיעה בביטחון העצמי

גם מנהלים בכירים עלולים לאבד ביטחון עצמי לאחר תקופה ארוכה ללא עבודה. חיוני לשמור על ביטחון עצמי גבוה ולהאמין ביכולות, להזכר בחוזקות ובהישגים ולשדר בטחון בראיון ובכל שלב בתהליך הגיוס. אמונה עצמית מתבטאת גם כלפי חוץ ומשכנעת את המראיינים שאתה "שווים". ליוויתי בכירה שחוותה לראשונה בחייה פיטורים, לקחה זאת קשה ולא מצאה משרה תקופה ארוכה. הגיעה אלי חסרת אמונה בעצמה. בעזרת שאלות היא נזכרה בהצלחות שלה במהלך הקריירה והבינה כי מקרה אחד לא מייצג אותה. עבודה על מיינדסט של הצלחה החזירה את הביטחון העצמי, ששודר בראיון והיא שיקפה שוב את דמות המנהלת המצליחה שבתוכה. התוצאות היו נפלאות.


פרק שיעניין אותך:   תסמונת המתחזה - מתי יגלו שאני מזייף?

 

7. חוסר התמדה

חיפוש עבודה יכול להיות תהליך ארוך ומתסכל, רווי מהמורות. לעיתים הקשיים מרתיעים וקל יותר לחזור אל המוכר והנוח, להישאר בתפקיד שמיציתם מזמן, כדי להימנע מהתמודדות עם הקושי. חשוב לא להתייאש, להתמיד בחיפוש עד למציאת המשרה המתאימה. מנהל שליוויתי הבין זאת וסיגל הרגלים המייצרים אנרגיה שהמלצתי עליהם הרבה לעשות ספורט ופעילות פנאי. נפגש עם חברים שהעלו את המוטיבציה שלו להמשיך לחפש, חיברו אותו לחברים שפתחו לו דלתות ושיבץ בלו"ז שעות חיפוש ולמידה. הראיונות הגיעו והובילו למשרה שחיפש.


פרק שיעניין אותך:   התמודדות עם החלטות שאתם לא מסכימים איתן

 

האם גם אתם עושים טעויות אלו?

מסתבר שניתן להימנע מהטעויות או לפחות לצמצם אותן.

ענת מומחית במשאבי אנוש וליווי מנהלים בתהליכי שינוי, הכנה לראיון, במתן טיפים, הבנת המגמות, בדרבון להתמודדות אפקטיבית עם האתגרים שבדרך להצלחה בקריירה.

צרו עם ענת קשר:  קישור לאתר 


לא לפספס! הרשמו לקבל פרקים חדשים ומידע עדכני

לאימייל: לחצו כאן

 

צרו קשר!

לשליחת Whatsapp בקליק   לחצו כאן

 

צרו קשר לתיאום שיחת התייעצות ללא עלות: אימייל

 

לאוסף הפתגמים על מנהיגות וניהול לחצו כאן

לתוכן העניינים לחצו כאן

לרשימת כל הפרקים לחצו כאן

 

אתר מפורט על ייעוץ, מנטורניג ואימון ליזמים, בעלי עסקים

ומנהלים - לחצו: סטרטגו 360 

 

עקבו אחרי פרקים חדשים ב Instagram  לחצו כאן

 

צפו בסרטונים ב YouTube   לחצו כאן

התחברו איתי ב Linkedin לחצו כאן

 

עקבו אחריי ב Twitter לחצו כאן

 

עוד על ייעוץ עסקי וחומרים להורדה לעבודה עצמית באתר:

Stratego 360 http://www.stratego360.com/

 


פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ספר: כוח - 48 החוקים של רוברט גרין 1-24

12 דרכים לשיפור משמעת עצמית

כללים לחיים ע"פ סטואיזם

חוזקות האופי שלנו ע"פ VIA

מבחן אישיות פשוט ושימושי DISC

מודל מעגל הזהב - סיימון סינק "התחל עם הלמה"

ניתוח אסטרטגי עם מודל 7-S של מקינזי

7 מנהיגים מובילים מהתנ"ך ועצתם למנהלי עסקים

6 מנהגים שמקלקלים שיחה

חמישה "חוקים של החיים" שכולם חייבים להכיר